HTML

Vízipók a messzeségben

A hosszú fehér felhő földje, Új-Zéland

Friss topikok

  • Vizipókom: @Soma Barnabás: Haha:) Jól esik, hogy lassan többet írsz az én blogomra, mint a sajátodra, de azér... (2011.08.22. 07:00) Otago-félsziget
  • Soma Barnabás: Hali. Örülök hogy tetszett, de ha netán a pingvinek is érdekelnek akkor a pingu-t ajánlom. Ezen me... (2011.08.13. 21:49) Study time
  • Soma Barnabás: hali Most hogy már ilyen jóban vagy a fókákkal ideje a lelküket is megismerni: sorozatokingyen.org... (2011.08.03. 22:17) Moeraki gömbkövek, Shag Point
  • Vizipókom: Nem-nem, jó lesz az a rafting, egyszerűen csak több rögbi meccsre kell járnunk mostantól. Bocsi, d... (2011.07.25. 10:22) Jazz koncert, rögbi meccs, templombuli...
  • allianna: egyelőre keresem a szavakat, ha megtaláltam, majd folytatom:) vigyázz magadra, üdv.: AAnna (2011.07.19. 13:44) Faültetés, Sandfly Beach

Linkblog

2009.08.24. 20:41 Vizipókom

Megérkeztem

Hála a szájbarágós itinernek, sikerült idetalálni. Ugyan még Koppenhágában vagyunk (azt hiszem:)), de ez már nagyon vidéknek tűnik. A reptértől "csak" metróval, vonattal és busszal kellett jönnöm. Persze az első metró rögtön indult, úgyhogy az 5000 forintos jegyemet nem lukasztottam ki... amit inkább megtettem volna, ha előbb látom meg, hogy 30000 forint a helyszíni bírság. De szerencsére nem volt ellenőr, csak a következő járművön, amire meg már lukasztottam, mert kicsit tele lett a gatyám. Ez alatt a három közlekedési eszköz alatt megtapasztaltam, hogy miért mondják, hogy kedvesek a dánok. Ha elkezdtem nézni a térképet, vagy bújni az itineremet, már jött is valaki, hogy segíthet-e. Nem is rossz, szerintem hamar hozzá fogok szokni. Mellesleg nem volt még olyan, hogy várnom kellett volna lámpa nélküli zebránál, mert azonnal megállnak. Ma a boltban sem volt gondom, valaki mindig segített, ha kellett. Ami viszont nagyon szembeötlő volt a vonaton, amivel a belvárosból jöttem ki Lyngbybe, hogy durván sok a grafiti. Persze nem a vonaton, az csacsog-ragyog, de minden házat, táblát, falat díszít valami firka. Ja, és ahogy kiértünk ebbe a külváros szerűségbe, eltűntek. Cserébe pedig felbukkannak minden ház kertjében a dán zászlók… Vagyis nemcsak a kertekben, hanem bárhol, ahol csak lehet.

Szóval már megkaptam a szobámat, semmi extra, inkább magyar színvonal, mint dán. Elég koszosan kaptam, sok kis rokonnal a falakon, már el is kezdtem szegényeket fájó szívvel kitoloncolni. Amúgy gondoltam egy olvasólámpán kívül lehetne még fényforrás... de nincs. Ez elég gáz lesz, különösen télen. És tök fura, hogy földszinti szobám van, ez kicsit erdei iskola fíling.
 
Egyelőre úgy tűnik mindenképpen kéne bringa, mert messze vagyunk a belvárostól, drága a közlekedés, és mindenhol van kerékpárút. Ma begyalogoltam a központba (mármint a kisvárosunk kp-jába), kb. 20-25 perc, ott 9-ig nyitva volt egy viszonylag olcsó bolt, úgyhogy be is vásároltam. Tényleg vannak brutál árak, de pl. tejet-kenyeret otthoni áron tudtam venni, és s legtöbb alapélelmiszernél megtalálható ez az árszint, illetve a kétszerese is. 
 
Szomszéd szobában egy francia lány van, aranyos, és boldogsággal tölti el a lelkemet, hogy rosszabbul beszél angolul, mint én (gonosz?). Egy "lakásban" van 2 egy ágyas szoba, és azokhoz tartozik közös wc meg zuhanyzó. Mellesleg ma kiderült, hogy totál egy napon születtünk. Ja, amúgy az ablakom előtt tegnap egy magyar rendszámú kocsi állt :)
 
Ma megvoltak az első „órák”. Most még csak dán nyelv és kultúra, az igazi tanítás jövő héten lesz. A dán nyelv nagyon vicces, szerintem angol és német tudással könnyen meg lehet tanulni, de a kiejtés valami katasztrófa. Már tudok bemutatkozni, és számolni húszig J Na a számolás pl. echte német, csak katasztrofálisan írják.
Délután kisétáltunk kollektíven (kb. 70 Erasmusos diák) a tengerpartra egy barbeque partira, ami ha szedjünk a lábunkat, kb. fél óra. Átmentünk egy nemzeti parkon, ami lényegében szarvas rezervátum, nagyon helyesek voltak a szarvasok, láttunk bébi bambit is J Már reggel mondta az egyik tanár (akik amúgy nagyon jófejek, 2 idős nénivel találkoztunk eddig, de mosolygósak, kedvesek és viccesek), hogy sok a szarvas a környéken, de csak novemberben kell félni tőlük, amúgy teljesen szelídek. Szóval lent a tengerparton jól bekajáltunk (miközben ettük a flekkent, azon gondolkoztam, hogy mintha már ettem volna valaha ilyet, aztán rájöttem, ó, hát minden hétvégén :s). Közben gyönyörködtünk a tengerben, ami tele van szélkerékkel (de esztétikusan vannak elrendezve, úgyhogy kimondottan szép látvány), hatalmas tankhajókkal, turistahajókkal, illetve vitorlásokkal…nem bírom ki, hogy ne vitorlázzak, amíg itt vagyok. Ezen kívül láttam kiteost, tengeri kajakost, tengeri evezőst. Mi kell még? Ja, igen a nudista strand, de azt is láttunk, ugyanis mellette piknikeztünk. Aztán persze nem bírtam megállni, muszáj volt besétálni a tengerbe. Most csak térdig sikerült, nem volt meleg, de még muszáj egyszer fürödni, és globális felmelegedés ide, globális felmelegedés oda, melegebb már valószínűleg nem lesz idén. Az idővel nagyon nagy szerencsénk volt, egész nap ragyogó napsütés, ami gondolom, hogy erre felé szerencsének számít.
 
Nem kell megijedni, nem leszek ám mindig ilyen hosszú! Gondolom most az első hét eseménydús lesz, aztán, ha elindul a suli, még nem tudom mennyi minden fog történni, illetve mennyire lesz időm írni.
Köszönet mindenkinek, aki elolvasta ;) E-mailt is írhattok, kommentelhettek, meg amíg nincs itteni telefonom, addig használom az otthonit. A fényképeket pedig facebookon megtalálhatjátok majd.
 
Üdv mindenkinek!

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://megyavizipok.blog.hu/api/trackback/id/tr971333396

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása