HTML

Vízipók a messzeségben

A hosszú fehér felhő földje, Új-Zéland

Friss topikok

  • Vizipókom: @Soma Barnabás: Haha:) Jól esik, hogy lassan többet írsz az én blogomra, mint a sajátodra, de azér... (2011.08.22. 07:00) Otago-félsziget
  • Soma Barnabás: Hali. Örülök hogy tetszett, de ha netán a pingvinek is érdekelnek akkor a pingu-t ajánlom. Ezen me... (2011.08.13. 21:49) Study time
  • Soma Barnabás: hali Most hogy már ilyen jóban vagy a fókákkal ideje a lelküket is megismerni: sorozatokingyen.org... (2011.08.03. 22:17) Moeraki gömbkövek, Shag Point
  • Vizipókom: Nem-nem, jó lesz az a rafting, egyszerűen csak több rögbi meccsre kell járnunk mostantól. Bocsi, d... (2011.07.25. 10:22) Jazz koncert, rögbi meccs, templombuli...
  • allianna: egyelőre keresem a szavakat, ha megtaláltam, majd folytatom:) vigyázz magadra, üdv.: AAnna (2011.07.19. 13:44) Faültetés, Sandfly Beach

Linkblog

2011.06.30. 12:44 Vizipókom

Újra úton: átszállás Dubaiban

 

Gyorsan ott kezdem, hogy Új-Zéland régi-régi álmom volt, és már pont kezdtem egyre komolyabban fontolóra venni, hogy végre kimegyek, max halasztok egy félévet-évet, mikor megtudtam, hogy a Corvinusnak van csereprogramja egy új-zélandi egyetemmel. Nyilván megpályáztam, mert miért is ne, aztán kellett még egy TOEFL nyelvvizsgát csinálnom, hogy elhigyjék, hogy tudok angolul, majd márciusban kiderült, hogy mehetek a University of Otagora tanulni egy fél évre. Gyorsan megvettem a repjegyet, az STA Travelnél elég szép diákkedvezmények vannak, úgyhogy elég jó áron tudtam venni.
Most épp a bangkoki reptéren csücsülök (és épp azon gondolkozom, hogy vajon átaludtam-e egy étkezést, mert nagyon éhes vagyok), az elmúlt két napot pedig Dubaiban töltöttem, mert az Emirates-szel repülök, és meg lehetett szakítani az utazást Dubaiban. Mivel összesen valami 27 óra az út, nem ártott bemelegíteni egy 6 órás etappal, és így mára már csak 21 maradt. Na meg persze ki ne szeretne világot látni?
Mivel Dubaiban nincs youth hostel, hotelban aludni meg nyilván snassz (nem ám az, hogy csóró vagyok;)), couch surfingeltem egy lengyel lánynál és az indiai barátjánál. Igen aranyosak voltak, de sok időt nem töltöttünk együtt, én ugye várost néztem, a srác dolgozott, a lány pedig nem volt hajlandó kimenni a 45 fokba...vajon miért? Mondta, hogy szerinte én is csak plázázni menjek, mert ott jó idő van...én meg nyilván azért mentem Dubaiba, hogy plázázzak:D Na mindegy, első nap délelőtt lézengtem egy kicsit, és 1 pillanat alatt levágtam, hogy nem egy gyalogos-barát város, a világ legmagasabb épülete kb 300 méterre volt a lakástól, de csak taxival lehetett átjutni hozzá. Előttünk egy 2x6 sávos út volt a másik irányba, azon is csak 2 éve lehet átmenni, amióta megépítették a metrót, és akkor már felüljáró is kellett hozzá. Amúgy relatíve olcsó a taxi, de azért nem szép tőlük, hogy nem gyalogolhatok. Mellesleg tényleg nem sok gyalogost látni az utcán, de ez így a forróságban érthető.
Szombat délutánra beneveztem egy sivatagi szafarira, amit úgy találtam, hogy tevegelni szerettem volna, aztán láttam, hogy van ilyen is, és akkor miért ne. Nem is gondoltam volna, hogy a dzsippes kalandtúra a sivatag dűnéin ennyire állat lesz. Igazából marhára élveztem, hogy végre úgy voltam izgalmas helyzetben (ellentétben a raftinggal), hogy rajtam aztán nem múlt semmi. Nekünk persze akadt extra élvezet is egy defekt, vagy valami ilyesmi formájában, és a javítás alatt a már csak 40 fokban (lévén délután fél6) kellett ácsorognunk. Ekkor még nem gondoltuk, hogy lesz ennél izgibb is. Egy helyen kitett minket a sofőr, hogy fotózgassunk, mert szép a táj, majd minden cuccunkkal és a kocsival együtt elment, mondván, hogy majd visszajön. Öööö, hét vadidegen ember a 40 fokban, víz meg minden nélkül naplemente előtt...simán kezdődhetne így egy horrorfilm:)De aztán persze visszajött, utána pedig kaptunk bbq vacsorát, állítólag arab ételeket, lehetett vízipipázni, és persze tevegelni.
2. napra elég sok mindent sűrítettem, beneveztem egy hop on-hop off városnézős buszra, igyekeztem végigrohanni minden látványosságon, nagyjából arra volt jó, hogy tudom, hogy ha legközelebb erre járok, hova kell mennem. Volt egy hely, amibe nagyon beleszerettem -aki volt már Dubaiban biztos tudja miért-, a Souk Madinat Jumeirah. Este még egy kicsit járkáltam a környékünkön, többre nem voltam képes, bár aludni sem aludtam aznap éjjel, mert féltem, hogy elalszom a reggeli repülőt, úgyhogy inkább nem feküdtem le. Meg az átállást is el kellett kezdeni valamikor. Ez utóbbi nem nagyon sikerült, mert ezek után is csak kb 4 órát aludtam a végül 22 órás úton (ebből kb 18-19-et töltöttünk levegőben).
Dubai amúgy gyönyörű város, nagyon sok szépség van benne, de nekem hiányott belőle a rendszer. Nem nagyon van olyan, hogy városközpont, hanem városrészeknek van inkább központja, és a látnivalók eléggé szét vannak szórva. Aa sok hatalmas csili-vili felhőkarcoló is kicsit összevisszának tűnt. De lehet, hogy túlságosan hozzá vagyok szokva Európához. Nagyon tetszett az emberek sok színűsége is, kb mindenki máshonnan jött. Az indiaiak feltűnően sokan voltak, erre azt mondta a hostom, hogy a város 50-60%-a indiai. Ja, és ami szembe tűnő, hogy még mindig hihetetlen sok helyen látni építkezést, pedig annyit azért lehet tudni Dubairól, hogy eléggé megsínylette a válságot.
Dubairól ennyit dióhéjban.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://megyavizipok.blog.hu/api/trackback/id/tr803027083

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása