HTML

Vízipók a messzeségben

A hosszú fehér felhő földje, Új-Zéland

Friss topikok

• Vizipókom: @Soma Barnabás: Haha:) Jól esik, hogy lassan többet írsz az én blogomra, mint a sajátodra, de azér... (2011.08.22. 07:00) Otago-félsziget
  • Soma Barnabás: Hali. Örülök hogy tetszett, de ha netán a pingvinek is érdekelnek akkor a pingu-t ajánlom. Ezen me... (2011.08.13. 21:49) Study time
  • Soma Barnabás: hali Most hogy már ilyen jóban vagy a fókákkal ideje a lelküket is megismerni: sorozatokingyen.org... (2011.08.03. 22:17) Moeraki gömbkövek, Shag Point
  • Vizipókom: Nem-nem, jó lesz az a rafting, egyszerűen csak több rögbi meccsre kell járnunk mostantól. Bocsi, d... (2011.07.25. 10:22) Jazz koncert, rögbi meccs, templombuli...
  • allianna: egyelőre keresem a szavakat, ha megtaláltam, majd folytatom:) vigyázz magadra, üdv.: AAnna (2011.07.19. 13:44) Faültetés, Sandfly Beach

Linkblog

2009.10.12. 00:30 Vizipókom

Copenhagen Night of Culture

Péntek délután öt és éjjel kettő óra között került megrendezésre a „Night of culture” Koppenhágában. Nagyjából hasonló, mint a budapesti Múzeumok Éjszakája, de ez kicsit szélesebb körű. 85 koronáért minden programot, illetve helyszínt (több, mint 200-at) ingyen látogathattunk, illetve ingyenes volt a közlekedés. Itteni árakhoz mérve ez nagyon baráti, hiszen 1-1 múzeum is kerülhet akár ennyibe, a közlekedésről nem is beszélve. Egy szlovák meg egy lengyel kolitársammal mentünk, 10-11 látnivalót terveztünk megnézni, de végülis nem jött össze. Volt, ami zárva volt, volt, amelyik tele volt, volt ahol már vége volt mindennek. Eltervezett körünket az állatkertben kezdtük, ami kicsit csalódás volt, ugyanis néhány gyertyán kívül nem volt semmi világítás…nem tudom, hogy így mi értelme van éjszaka is nyitva tartani. Mi még szürkületben voltunk ott, szóval legalább láttunk is valamit. Elég jól ki van találva amúgy az állatkert. Innen néhány utcányira volt a Carlsberg múzeum, amit persze nem hagytunk ki, bár most, hogy ingyenes volt nem járt a 2 üveg látogatói sör L De maga a kiállítás kellemes csalódás volt, elég szuper volt. A legdurvább egy galéria volt, ami tele volt vitrinekkel, azok meg tele voltak a világ és a történelem sörös üvegeivel. Több ezer darab.

Aztán mondjuk azt nem igazán értettem, hogy a Carlsberg múzeum ajándékboltjában miért árulnak Tuborgos szuvenyíreket…mondom én, hogy furcsák a dánok:D

Következő állomásunk a „Round Tower” volt, és azt hiszem itt csúszott el nagyjából az éjszakánk. Kb. egy órát álltunk sorba, hogy a csigalépcsőn felmenjünk a belváros szívében a házak fölé tornyosuló obszervatóriumba. Elvileg a Jupitert és a Holdat láthattuk volna, de mire felértünk, pont befelhősödött az ég…szuper. Oké, mondjuk az „erkélyről” legalább szép volt a kilátás a városra. Következő célpont a régi tőzsde épület lett volna, ha nem lett volna zárva (annak ellenére, hogy a nyitva tartó látnivalók között szerepelt). Következő áldozataink pedig már mind telítettek voltak, nem fogadtak több embert. Végülis sétálgattunk a Nyhavn-on, próbálkoztunk még pár hellyel, sikertelenül. Út közben persze azért voltak szabadtéri kiállítások és előadások is (utcai zenészek most sem maradtak el: dobostól kezdve a skót dudáson át, a hegedűsökig…minden). Maga a belváros pedig pezsgőbb volt, mint a szilveszteri Budapest. A sétálóutcákban effektíve gyalogos dugó volt… viccesJ Ja, a jegyhez persze járt kitűző, és mindenkin ott virított az egész városban, egy ilyen kis egyszerű kitűző, és mégis milyen egységet kovácsol a városban. Szóval már csak a feeling miatt is érdemes volt bemennünk Koppenhágába.

Vasárnap este pedig közös vacsorát csaptunk az egyik konyhában. Igen jó hangulatú volt, és nem mellesleg nagyon finom. Kevesen maradtunk a koliban a szünetre (ja, ha nem említettem volna, ezen a héten szünetünk van), úgyhogy nagyjából mindenki elfért egy konyhában, három asztalnál.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.